Hospice De Reiziger geeft bedrijf ‘warme douche’

Na een blikseminslag in Hospice De Reiziger, bleek de brandmeldinstallatie als gevolg hiervan defect te zijn. Een eventuele brandmelding zou daardoor niet meer bij de brandweer Barendrecht terechtkomen. De Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond gaf aan dat de installatie per direct gerepareerd moest worden anders moest er ontruimd worden. Of het hospice moest voor 24 uur per dag brandwachten inhuren, iets dat voor ons financieel niet haalbaar is.
,,De oorspronkelijke leverancier van de installatie wilde de reparatie niet uitvoeren en heeft hun offerte van 7 juli 2017 ingetrokken. Zo stond het hospice voor een lastige situatie. Laurens bleek bij navraag geen capaciteit te hebben om onze gasten eventueel op te vangen. Na overleg met de Veiligheidsregio is contact gezocht met Hoogenboom Beveiliging uit Brielle.
Directeur Ben Hoogenboom begreep de urgentie en is direct naar ons hospice gekomen om orde op zaken te stellen, hoewel hij niet de leverancier van de installatie is”, aldus De Reiziger of de eigen Facebook-pagina.
Door het doortastende optreden van dit bedrijf en de juiste adviezen van de Veiligheidsregio is ontruiming voorkomen. Na de inhuur van twee brandwachten voor een nacht, is de installatie snel en volgens de richtlijnen gerepareerd en sinds woensdag 12 juli 18.15 uur weer volledig operationeel. De komende weken onderzoekt Hoogenboom of de blikseminslag verdere schade heeft veroorzaakt.
Alles is weer veilig als vanouds. Hospice De Reiziger heeft besloten om symbolisch het bedrijf uit Brielle de ‘warme douche’ te overhandigen.